Každá firma, která nepodniká v oblasti vývoje ICT řešení, ale potřebuje pro vlastní potřebu či poskytuje svým zákazníkům služby skrze nějaké digitální řešení vytvořené na zakázku (weby, mobilní aplikace, software), musí učinit jedno ze zásadních rozhodnutí a to, zda vytvoří interní vývojový tým nebo zda vývoj zadá externí firmě, dodavateli […]
Štítek: zákazník
5 zásad úspěšného rozvoje marketingu v sociálních sítích
Píše se rok 2013 a všude kolem nás je slyšet, že firma, která není na sociálních sítích, jako by neexistovala. Rozhodli jste se (nebo to v blízké době uděláte), že také vstoupíte do tohoto nového světa a začnete na něm komunikovat se svými zákazníky nebo klienty. Ale jak nejlépe na […]
Kontextový design aneb jak vytvořit úspěšný produkt či službu
Kontextový design je metoda, kterou vyvinuli a již mnoho let úspěšně aplikují v praxi Karen Holtzblatt a Hugh Beyer. Jedná se o zákaznicky orientovaný proces založený na důkladné znalosti a porozumění potřeb, úloh, záměrů a procesů zákazníka v kontextu jeho činností, jehož cílem je navrhnout produkt či službu v souladu s potřebami […]
Segmentace trhu (zákazníků)
Segmentace trhu je důležitou součástí firemního plánování. Využijeme ji při tvorbě plánu rozvoje byznysu, marketingového plánu i finančního plánu. Umožní nám z pohledu našeho byznysu popsat a rozčlenit trh do menších homogenních celků (tržních segmentů), které korespondují s našimi cílovými zákaznickými skupinami. Tyto segmenty seskupují zákazníky se stejnými nebo podobnými vlastnostmi a potřebami, […]
Definování zákaznických skupin pro produkty a služby v marketingovém plánu
V prvním kroku při vytváření marketingového plánu si pro každý typ produktu či služby definujeme cílové zákaznické skupiny, pro které je produkt určen. Primární (příp. i sekundární) zákaznické skupiny bychom měli snadno získat z produktových plánů. Pro účely marketingových kampaní můžeme navíc definici cílové zákaznické skupiny rozšířit o další příbuzné zákaznické skupiny, […]