Archiv pro štítek: strategie

Nesoulad mezi strategickými cíli, kapacitou a dovednostmi

Nesoulad mezi strategickými cíli firmy, její provozní kapacitou a klíčovými dovednostmi

Brání Vám v dosažení Vašich strategických cílů vašeho podniku nedostatek výrobní kapacity nebo chybějící kompetence v určité klíčové oblasti? Pak jste si možná kladli následující otázky: Se zájmem jsem si přečetl výborný článek, který napsal Joe Evans z Method Frameworks a přeložil a zveřejnil na webu Svět byznysu Petr Háze. […]

Nové projektové paradigma

Business Change management: Řízení změny jako projekt

„Změna je jediná konstanta“ – Herakleitos, řecký filozof Snad každá organizace narazí v průběhu svého růstu na potřebu výraznější změny procesů. Aby realizace takové změny proběhla hladce, je vhodné při jejím plánování i uskutečnění využít nástroje pro řízení změn – business change management (BCM). Zjednodušeně řečeno, BCM představuje strukturovaný přístup, […]

Firemní strategie

Firemní strategie: 5 stěžejních oblastí, které je třeba uvést v soulad

Jak se firmy postupně vzpamatovávají z recesní kocoviny, fundamentální management je důležitější než kdy jindy. Pro nadnárodní společnosti a stejně tak i malé firmy – je to o výsledcích. S tlakem na výkonnost vystupňovaným do závratných výšin jsou firemní strategie a rázná exekuce pro manažery naprostou prioritou. Rázná exekuce si […]

Učiňte strategii středobodem

Učiňte strategii středobodem vašeho strategického plánu

Chybí vašemu korporátnímu strategickému plánu nejdůležitější ingredience – strategie? Někde cestou se v organizacích při strategickém plánování stalo akceptovatelné nahrazovat podstatu formou a přehlížet zásadní součást, jakou je jasně řečená strategie – základní kámen strategického plánu. Je toto do očí bijící opomenutí strategie v strategickém plánu důsledkem lenosti nebo neznalosti? […]

Stanovení strategií v marketingovém plánu

Stanovení strategií k dosažení cílů v marketingovém plánu

Ve třetím kroku při vytváření marketingového plánu určíme pro každý stanovený cíl strategii, která nám umožní cílů dosáhnout. Strategií říkáme, jak využít jednotlivých příležitostí. Zvolenou strategií může např. být: vybudování distribuční sítě vytvoření poptávky změna nákupního chování zvýšení tržního podílu maximalizace marže zjednodušení nákupního procesu identifikování nejvíce rostoucích segmentů trhu atd. Pokud tedy např. máme […]

Segmentace trhu

Segmentace trhu (zákazníků)

Segmentace trhu je důležitou součástí firemního plánování. Využijeme ji při tvorbě plánu rozvoje byznysu, marketingového plánu i finančního plánu. Umožní nám z pohledu našeho byznysu popsat a rozčlenit trh do menších homogenních celků (tržních segmentů), které korespondují s našimi cílovými zákaznickými skupinami. Tyto segmenty seskupují zákazníky se stejnými nebo podobnými vlastnostmi a potřebami, […]

Marketingový plán

Marketingový plán zaměřený na zákazníka

Vytvořit skutečně funkční marketingový plán, správně analyzovat a průběžně vyhodnocovat jeho efektivitu a dokázat jeho jednotlivé kroky řídit k očekávaným výsledkům, je nesporně umění, které se neobejde bez letité praxe marketéra, dobré znalosti trhu a konkurence, produktů či služeb a potřeb zákazníka. Stejně důležité jsou i teoretické znalosti marketingu (strategie i taktických nástrojů) a neustálé sledování nových trendů […]

Strategie v segmentech trhu

Strategie v segmentech trhu

V další kapitole plánu rozvoje byznysu navážeme na charakteristiku tržního prostředí detailnějším pohledem na vývoj v konkrétních segmentech našeho trhu a definujeme strategii našich produktů a služeb pro každý z těchto segmentů. Tyto segmenty trhu pak definují náš celkový cílový trh. Nejprve si zmapujeme, jak meziročně roste trh v našich cílových segmentech […]

Popis tržního prostředí

Popis tržního prostředí

Jednou z kapitol plánu rozvoje byznysu, kterou bychom neměli opomíjet, by měl být makroekonomický pohled na vývoj trhu a konkurence. Pomůže nám získat přehled o pozici a konkurenceschopnosti naší firmy v tržním prostředí, ve kterém podnikáme. Makroekonomické údaje Vývoj inflace, nezaměstnanosti i HDP často ovlivňuje i ekonomický vývoj a výsledky naší firmy. Je tedy dobré znát nejen […]

Plán rozvoje byznysu

Plán rozvoje byznysu

Každý podnikatelský záměr vychází z nějaké vize, o které jsme přesvědčeni, že její dosažení nám přinese úspěch v podnikání, zisk, posune naši firmu dále a před naši konkurenci. Plán rozvoje byznysu (= rozvojový plán firmy) by nám měl pomoci tuto vizi popsat a specifikovat konkrétní kroky a okolnosti, které povedou k […]