Články se štítkem: segmentace

Segmentace trhu

Segmentace trhu (zákazníků)

Segmentace trhu je důležitou součástí firemního plánování. Využijeme ji při tvorbě plánu rozvoje byznysu, marketingového plánu i finančního plánu. Umožní nám z pohledu našeho byznysu popsat a rozčlenit trh do menších homogenních celků (tržních segmentů), které korespondují s našimi cílovými zákaznickými skupinami. Tyto segmenty seskupují zákazníky se stejnými nebo podobnými vlastnostmi a potřebami, […]

Definování zákaznických skupin

Definování zákaznických skupin pro produkty a služby v marketingovém plánu

V prvním kroku při vytváření marketingového plánu si pro každý typ produktu či služby definujeme cílové zákaznické skupiny, pro které je produkt určen. Primární (příp. i sekundární) zákaznické skupiny bychom měli snadno získat z produktových plánů. Pro účely marketingových kampaní můžeme navíc definici cílové zákaznické skupiny rozšířit o další příbuzné zákaznické skupiny, […]

Strategie v segmentech trhu

Strategie v segmentech trhu

V další kapitole plánu rozvoje byznysu navážeme na charakteristiku tržního prostředí detailnějším pohledem na vývoj v konkrétních segmentech našeho trhu a definujeme strategii našich produktů a služeb pro každý z těchto segmentů. Tyto segmenty trhu pak definují náš celkový cílový trh. Nejprve si zmapujeme, jak meziročně roste trh v našich cílových segmentech […]