Archiv pro štítek: plán rozvoje byznysu

SWOT

Vytvoření SWOT analýzy

Analýzu SWOT, tj. analýzu silných a slabých stránek firmy a příležitostí a hrozeb na trhu, využijeme jak v korporátním plánování (viz plán rozvoje byznysu), tak i v marketingu. To znamená, že počet SWOT analýz, které by firma měla vytvořit a mít k dispozici, se bude odvíjet jak od počtu tržních segmentů, […]

Strategie v segmentech trhu

Strategie v segmentech trhu

V další kapitole plánu rozvoje byznysu navážeme na charakteristiku tržního prostředí detailnějším pohledem na vývoj v konkrétních segmentech našeho trhu a definujeme strategii našich produktů a služeb pro každý z těchto segmentů. Tyto segmenty trhu pak definují náš celkový cílový trh. Nejprve si zmapujeme, jak meziročně roste trh v našich cílových segmentech […]

Popis tržního prostředí

Popis tržního prostředí

Jednou z kapitol plánu rozvoje byznysu, kterou bychom neměli opomíjet, by měl být makroekonomický pohled na vývoj trhu a konkurence. Pomůže nám získat přehled o pozici a konkurenceschopnosti naší firmy v tržním prostředí, ve kterém podnikáme. Makroekonomické údaje Vývoj inflace, nezaměstnanosti i HDP často ovlivňuje i ekonomický vývoj a výsledky naší firmy. Je tedy dobré znát nejen […]

Plán rozvoje byznysu

Plán rozvoje byznysu

Každý podnikatelský záměr vychází z nějaké vize, o které jsme přesvědčeni, že její dosažení nám přinese úspěch v podnikání, zisk, posune naši firmu dále a před naši konkurenci. Plán rozvoje byznysu (= rozvojový plán firmy) by nám měl pomoci tuto vizi popsat a specifikovat konkrétní kroky a okolnosti, které povedou k […]