Archiv pro štítek: cíle

Kvantifikace výsledků marketingového plánu

Kvantifikace očekávaných výsledků v marketingovém plánu

V osmém kroku při vytváření marketingového plánu si stanovíme pro každý z plánových cílů kvantifikované očekávání, tj. konkrétní a měřitelný výsledek, kterého chceme dosáhnout. Realizace marketingových plánů bez jasně definovaných měřitelných očekávaných výsledků je nejčastější příčinou neúspěchu marketingových kampaní. Pokud nejsme schopni výsledek marketingových investic změřit, nejsme schopni je ani vyhodnotit a nedokážeme […]

Stanovení taktiky marketingového plánu

Stanovení taktiky vedoucí k dosažení cílů v marketingovém plánu

V sedmém kroku při vytváření marketingového plánu se zaměříme na volbu vhodné taktiky, skrze kterou budeme realizovat stanovenou strategii, a která nás dovede ke splnění stanovených cílů. Zvolená taktika by nám měla dát odpověď, jak konkrétně dosáhneme cílů, jaké aktivity k jejich dosažení povedou, jaké nástroje, kanály či metody použijeme. Nejdůležitějšími kritérii, která ovlivní a […]

Stanovení strategií v marketingovém plánu

Stanovení strategií k dosažení cílů v marketingovém plánu

Ve třetím kroku při vytváření marketingového plánu určíme pro každý stanovený cíl strategii, která nám umožní cílů dosáhnout. Strategií říkáme, jak využít jednotlivých příležitostí. Zvolenou strategií může např. být: vybudování distribuční sítě vytvoření poptávky změna nákupního chování zvýšení tržního podílu maximalizace marže zjednodušení nákupního procesu identifikování nejvíce rostoucích segmentů trhu atd. Pokud tedy např. máme […]

Stanovení cílů v marketingovém plánu

Stanovení cílů v marketingovém plánu

V druhém kroku při vytváření marketingového plánu stanovíme pro jednotlivé produkty a služby cíle, které chceme dosáhnout. V případě, že máme pro jeden produkt stanoveno více různých cílů, specifikujeme v plánu každý cíl daného produktu pro určenou zákaznickou skupinu samostatně, abychom v dalších částech marketingového plánu mohli pro dosažení jednotlivých cílů definovat různou strategii, […]