Mobilní reklama

Mobilní reklama = velký potenciál pro sociální sítě

Mobilní vyhledávání zažívá boom, počet přístupů na internet z mobilních zařízení už přesáhl hranici 50 %. Podle odhadů se má číslo stále zvyšovat. První vlaštovku reagující na mobilní vyhledávání vypustil Google, který v dubnu tohoto roku spustil nový algoritmus, díky němuž stránky nepřizpůsobené mobilním zařízením dostávají v mobilních výsledcích vyhledávání automaticky horší pozice.



Přístupy z mobilních zařízení? Otázka posledních pár let

Ještě před dvěma lety byl podíl mobilní reklamy pouhých 2,4 %. Podíl mobilní reklamy stále roste, ale stále je na prvním místě co do inzertních výdajů display (celoplošná) reklama, následuje inzerce ve vyhledávání, obsahové síti, řádková inzerce či videoreklama. V roce 2014 byly inzertní výdaje připadající na mobilní reklamu 0,15 mld. Kč. Nejvyšší zastoupení měla již zmiňovaná celoplošná reklama, která spolkla 7,1 mld. Kč.

Mobilní reklama má potenciál na sociálních sítích

Největší potenciál mají sociální sítě, ty v drtivě většině navštěvujeme z mobilních zařízení. Formát sociálních sítí nás k užívání těchto zařízení nakonec vybízí, čistě obrázkové sociální sítě jako Instagram, Pinterest, Snapchat nebo Vine. Mobilem vyfotíme fotografii nebo natočíme video, nahrajeme na sociální síť. Mobilní reklama by dle odhadu měla být do roku 2017 zodpovědná za 51 % všech investic vydaných na reklamu. Úspěch slaví reklama na mobilních zařízeních sociálních sítí Facebook a Twitter, které v minulém roce získaly až 33 % celkových výdajů na mobilní reklamu. Což je velmi dobrý výsledek vzhledem k tomu, že 10 % celkových výdajů jde na digitální reklamu.

Budoucností je lokální reklama

Google je na reklamy zobrazované v našich telefonech a tabletech připraven. Připravil pro své uživatele mnoho možností jak nabízet co nejrelevantnější reklamu, která stojí na lokaci uživatele. V porovnání s běžnými reklamními formáty ukazuje mobilní reklama, která využívá lokace až o 45 % vyšší konverzi. Skvělým příkladem může být trh s online nákupy potravin, který se rozvíjí zatím pouze v našem hlavním městě a cílené oslovení online marketu Rohlik.cz na uživatele z Prahy.

Jeden komentář

  1. To ano, protože poslední dobou málo kdo na počítačích projíždí sociální sítě na počítači, a proto reklama přímo na mobily s odkazem na sociální sítě bude pecka 🙂

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*