Jak využít nová soutěžní pravidla Facebooku

Jak využít nová soutěžní pravidla Facebooku ve svůj prospěch

Soutěže a Facebook. To je často skloňované téma a po nedávných změnách, které Facebook udělal v pravidlech pro pořádání soutěží, jde o ještě aktuálnější téma. Pojďme se společně podívat na to, co se změnilo a jak můžete soutěže využít ve svůj prospěch.

Nejprve k samotné změně. Donedávna bylo možné provozovat soutěž na Facebooku pouze prostřednictvím aplikací třetích stran. Ne tedy v rámci klasické podoby timeline, neboli zdi, vaší firemní facebookovské stránky. Pokud jste dříve takovou soutěž provozovali, vystavovali jste se riziku až smazání vaší firemní stránky.



Avšak po změnách, které proběhly na konci srpna, je konečně povoleno pořádat soutěže přímo na vaší zdi. Soutěže se tak staly přístupnější i menším společnostem, které jinak nedisponují rozpočtem umožňujícím vytvoření specializovaných facebookových aplikací.

A jaké jsou tedy možné mechanismy pro pořádání soutěže na Facebooku? Je povoleno vyhodnocování soutěží přes „líbi se mi“ nebo komentáře statusů na firemní stránce. Pozor – na osobních stránkách (pokud snad ještě provozujete firemní stránku na osobním facebookovém profilu) stále není dovoleno! Stejně tak není ani dovolenou soutěže vyhodnocovat přes sdílení příspěvků fanoušky mezi jejich přáteli. Zkrátka a dobře – aktivita související s vaší soutěží se musí odehrávat jen a jen na vaší firemní stránce.

Tato nová podoba soutěží je pro vaši firemní stránku na Facebooku výhodná i z dalšího důvodu. Zvyšuje zapojení vašich fanoušků do dění na ní a tak napomáhá i zvýšení tzv. Edgeranku – vnitřního hodnocení Facebooku, na základě kterého se určuje atraktivita firemní stránky pro její fanoušky. Vyšší Edgerank zjednodušeně znamená více zobrazení firemní stránky.

Kompletní znění nových pravidel najdete na adrese http://www.facebook.com/page_guidelines.php v odst. III. bodě E.

Chcete několik základních příkladů, jak můžete nová pravidla soutěží využít? Dobře, tady jsou:

  1. Vyberte výherce ze skupiny těch, kteří dají vašemu soutěžnímu statusu „líbí se mi“.
  2. Nejvtipnější komentář vyhrává. Nahrajte na Facebook fotku a nechte uživatele, ať ji vtipně okomentují. Ten, který se vám bude nejvíce líbit (anebo ten, který získá nejvíce „líbí se mi“) se stane vítězný.
  3. Vyzvěte fanoušky na Facebooku, aby okomentovali vaše služby, produkty nebo nabídku v eshopu s ohledem na to, co byste mohli zlepšit. Tomu komentáři, který vás nejvíce zaujme, věnujte výhru.
  4. Vyhlašte soutěž o ceny a nechte fanoušky, aby do komentářů sami napsali, proč by měli tyto ceny vyhrát. Vyberte ten, co se vám nejvíce líbí nebo vás jinak zaujme.

Věřím, že na další obdoby přijdete snadno sami.

Vyhněte se soutěžím typu „první správná odpověď vyhrává“ nebo „každý x. komentář vyhrává“ – to odradí fanoušky, kteří si samozřejmě umí spočítat, zda by poslali výherní komentář či nikoli.

Pro komplikovanější soutěžní mechanismy můžete samozřejmě i nadále využívat facebookovské aplikace. I ty mají stále své místo na Facebooku a, to si přiznejme, soutěže s nimi jdou udělat daleko zajímavější a pro vás přínosnější.

Tak co, už se vám v myšlenkách rýsuje nějaká soutěž, kterou uděláte pro vaše fanoušky na Facebooku?

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*