Google Geo

Google Geo nástrojem zvýšení efektivity, spokojenosti zákazníka a tržeb

Produkty Google využívají miliony lidí k zábavě i práci. Jelikož technologie Google nabízí rozhraní umožňující prakticky komukoli využívat populární nástroje Google jako součást vývoje vlastních aplikací, čím dál více firem hledá způsob, jak tyto nástroje využít v praxi a monetizovat možnosti, které nabízejí.



Jedním z úspěšných příkladů využití Google nástrojů v praxi je služba umožňující vyhledávání kancelářských prostor OfficeMAP, kterou ve spolupráci s autorizovaným Google Premier Partnerem společností Globema vytvořila realitní poradenská společnost Colliers Int.

Co bylo cílem projektu

  • Vytvořit uživatelsky přívětivý nástroj, který zvýší spokojenost zákazníků a zvýší příjmy společnosti.

Použitá technologie Google

  • Google Maps API for Work

Hlavní požadavky na projekt

  • Poskytnout klíčové informace o nemovitostech a jejich lokalitě
  • Ušetřit uživatelům čas
  • Zpřístupnit službu pro mobilní zařízení

Dosažené výsledky

  • O 50% více poptávek
  • Snížení času vyhledávání o 90%
  • Zvýšení spokojenosti zákazníků o 40%
  • 20% nárůst nových klientů přímo z prostředí webových stránek

Co OfficeMAP poskytuje?

Společnost Colliers potřebovala uživatelsky přívětivý vyhledávací nástroj pro zájemce o kancelářské prostory. Tento nástroj měl dělat více než jen poskytovat obrázky a základní informace. Měl zvýraznit okolí nemovitosti – jeho přednosti a prvky, které jsou pro zájemce nejdůležitější. Colliers chtěla uživatelům nabídnout informace o dopravní dostupnosti, parkování, zelených plochách, obchodech a restauracích. Ve zkratce vše, co by mohlo danou oblast zatraktivnit.

Proč Google Mapy?

Google Mapy jsou uživatelsky jedním z nejpřívětivějších mapových nástrojů na trhu. Implementace byla velmi rychlá a jednoduchá a programátoři nenarazili na žádné problémy. Služba OfficeMAP je ve výsledku úžasně rychlá. Dříve zaměstnancům trvala tvorba porovnání 5 nemovitostí přibližně dvě hodiny. Tvorba mapy, která zobrazuje vybrané nemovitosti, zabrala přibližně hodinu. Nyní lze obě úlohy dokončit během pěti sekund. Ze služby OfficeMAP tedy těží zákazníci i zaměstnanci.

Výsledek

Od zprovoznění OfficeMAP společnost Colliers zaznamenala 15% nárůst telefonických a mailových dotazů. Čas potřebný pro prvotní vyhledání nemovitosti byl snížen o 90%. A protože OfficeMAP odpovídá přesně na požadavky klientů, zvýšila se rovněž spokojenost zákazníků a to o 40%.

Společnost Colliers zaznamenala 20% nárůst nových klientů z online kanálů a 5% zvýšení příjmů. Provozní náklady byly sníženy o 5% a náklady na personál a zdroje byly sníženy o 10%.

OfficeMAP nyní funguje v Polsku, České Republice a na Slovensku. OfficeMAP je propojená s databází nemovitostí Colliers International a představuje více než 1 000 nemovitostí. Uživatelé si mohou zvolit oblast, která je zajímá a poté si mohou vygenerovat dokument ve formátu A3, který zobrazuje všechny jejich oblíbené nemovitosti. Služba je přístupná i z mobilních zařízení, což znamená, že si klienti mohou prohlížet nemovitosti i za pohybu.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*