Tomáš Dolejš

Digitalizace firem pohledem Tomáše Dolejše

Rozhovor s ředitelem společnosti INFOMATIC s.r.o.

Jaký je současný stav digitalizace firem v České republice? Jak firmám v digitalizaci pomáhají moderní technologie a jaké překážky musejí překonávat? Na otázky odpovídá Tomáš Dolejš, ředitel INFOMATIC s.r.o.



Co Vaše společnost v oblasti digitalizace firmám nabízí a v čem jste jedineční?

Naše portfolio se dá rozdělit na 4 hlavní oblasti. Specializujeme se na:

  • Digitalizaci dokumentů a informací všech vstupních formátů (Capture)
  • Inteligentní vytěžování a analýzu dat (BI)
  • Softwarové řešení pro procesní řízení firmy (BPMS)
  • Prodej dokumentových skenerů předních výrobců Fujitsu, Canon, Kodak, Panasonic

Pro naše partnery a koncové zákazníky umíme zajistit All-in-One řešení – od vstupní analýzy, projekt managementu, implementaci až po aktivní servis a podporu. Vše je sestaveno na míru zákazníkovi a jeho interním procesům.

Klíčovou výhodnou jsou pro nás naši lidé a znalost nejnovějších produktů z praxe, které přinášíme od předních světových lídrů a implementujeme je na lokálním trhu.

Vyjádření jednoho z našich klientů: „Přesvědčila mě jejich profesionalita a spolehlivost. Míra jistoty, že když se něco rozsype, tak to bude někdo okamžitě řešit. Tato spolupráce se nám vyplatila. Dnes je celé řešení důležitou součástí našeho interního procesu.” Petr Bartoš, člen představenstva a ředitel Operations

Jaké firmy či organizace jsou vaším cílovým trhem? Kde vidíte největší potenciál a příležitosti pro váš byznys nyní a do budoucnosti?

Jsme rádi, že máme možnost spolupracovat se silnými lokálními partnery. Stále více nás ale v poslední době oslovují společnosti na přímo. Proto jsem se rozhodli tento trend podpořit a organizujeme odborné konference, snídaně a workshopy. Lidé tak mají možnost konzultovat s námi jejich interní problémy a mají lepší představu jaké naše produkty jim mohou být prospěšné. Stále věřím, že tento trh má obrovský potenciál, vezměte si v úvahu jen fakt, že „62% nejdůležitějších dokumentů ve firmách jsou stále zpracovávány ručně v papírové podobě”. Víme tedy, že jsem teprve na začátku, navíc produkty se stále vyvíjí a nabízí tak svým uživatelům větší rozsah a to konkrétně do oblastní podnikového řízení a business inteligence. V dnešní době se technologie neustále propojují to znamená, že tam kde jsme dříve stavěli určitá sila pro digitalizaci, workflow, řízení procesů a podobně se dnes dodávají řešení, které dokážou v organizaci pokrýt kompletní životní cyklus dokumentu ve smyslu jeho zpracování v rámci celého obchodního procesu dané organizace.

Jaké přínosy má pro firmy digitalizace a s čím se dle Vašich zkušeností organizace při přechodu z papírové do elektronické formy administrativy, komunikace a řízení nejčastěji potýkají?

Je zřejmé, že digitalizace pro firmy představuje výraznou finanční úsporu. Pocítíte to především co se časové alokace a kapacity týče. Lidé nejsou stroje a tak pokud se alespoň část procesu digitalizace dá automatizovat, lidem se výrazně ulehčí jejich každodenní práce, reporting, jsou schopni zvládnout více za kratší dobu a nemusí se zabývat opravou a kontrolou manuálních chyb nebo dohledávání dokumentů v papírových archivech. Známe to všichni, potřebujte dokument, ale nemůžete ho najít, protože ho jiný kolega ho založil a už si nepamatuje kam? V digitálním světe tato situace nastat nemůže, dokumenty i jejich data máte vždy po ruce. V dnešní době neřešíme tolik otázky jak ušetřit na lidech. Zajímá nás více jak zvýšit jejich kapacitu a zároveň využívat lépe jejich znalosti pro procesy kde je nutný dynamické řešení konkrétních procesů. Repetitivní práci již zvládnou dnes dělat technologie, která dokumenty nejenom digitalizují, ale zároveň pracují s OCR výsledky ve smyslu následné analýzy dokumentů pro jejich klasifikaci a vytěžení potřebných dat aniž by dokumenty předem viděli. V tom je síla nových technologií ve světě digitalizace.

Navíc dnešní možnosti elektronické archivace a podpora legislativy umožňuje pracovat čistě s elektronickým dokumentem po celou dobu jeho životního cyklu. Ten strach, že stále musíme držet i papírové dokumenty v archivu nebo prostě veškeré dokumenty produkovat v papírové podobě je doufám již pryč!

Jaké technologické platformy podporující a umožňující digitalizaci firem (ERP, ECM, KMS, CRM, SCM či jiné) jsou v současné době trendem a nejžádanější, a co bude dle Vás trendem v budoucnu?

Dnes už je standardem, že všechny produkty Kofax mají přímou integraci s velkými korporátními softwary typu SAP, IBM, Oracle, Microsoft a jiné. Co se zmiňovaných platforem týče, myslím si, že nebude tomu dlouho trvat a jejich doba a integrace přijde. Nebude to ale dřív, než si samotné firmy plně uvědomí potenciál, který s sebou dnešní digitalizace nese. Nicméně již v dnešní době naleznete v našem portfoliu produkt, který přímo obsahuje digitalizaci a zároveň procesní řízení, tak aby bylo možné všechny v otázce zmíněné produkty pokrýt v rámci jednoho aplikačního prostředí a zase tím tak usnadnit operátorům práci a snížit čas a náklady na operace, které byli v těchto řešeních potřeba provádět separátně. Propojení procesního řízení (BPM) a multiformátové digitalizace podporující skenery, MFP, emailové schránky, EDI, mobilní zařízení a skenování z prostředí webových portálů jako jsou intranety, internetová bankovnictví a podobně je za nás hudba velmi blízké budoucnosti.

Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch v oblasti digitalizace firem?

Jako největší úspěch považuji to, že firma si za svou dobu existence vybudovala respektované postavení na trhu. Společnosti s námi rády spolupracují a vědí, že se na nás mohou spolehnout. Za to rozhodně vděčím svým lidem, kteří jsou vždy proaktivní, věci domýšlejí a posunují se a tím i celou firmu neustále dopředu.

 


Doplňující slovo Tomáše Dolejše:

Na trhu digitalizace se pohybuji už od roku 1999. Vnímám, že za tu dobu se lokální trh hodně změnil a jde kupředu spolu s ostatními zahraničními trhy. Společnosti a jejich manažeři již nevnímají digitalizaci jen jako doplňkovou službu, která spadá pod administrativní oddělení firmy, ale naopak snaží se podchytit informace hned na začátku – na vstupu, kde je interakce se zákazníkem nejčerstvější a dává největší prostor k vytvoření větší spokojenosti zákazníka a zároveň urychluje celkový obchodní proces organizace. Vždyť v dnešní době chytrých telefonů máme prakticky všichni v kapse „skener“.

V praxi to poté znamená, že mimo klasické formáty skenování je možné informace pořizovat a předávat prostřednictvím webového portálu, mobilního zařízení nebo například e-mailové schránky. Teď zrovna máme bankovního klienta, který poptává možnost kompletně řešit všechny svoje platby prostřednictvím mobilního telefonu. Informace a data z jednotlivých dokumentů se mu automaticky přenesou do databáze a klient má přístup ke svým dokumentům a zároveň sám ihned iniciovat platební proces. Digitalizace dokladu a vyřešení platebního procesu tak trvá jen několik vteřin.

Více informací o INFOMATIC s.r.o. naleznete na webu www.infomatic.cz.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*